lunes, 14 de enero de 2013

Uns versos per a nens





Una nit bruna





Una nit bruna
va caure al mar
un raig de lluna
despistat.

A una alga llarga
va quedar enredat
quina sort amarga!,
va pensar el raig.

Un peix platejat
llampant com un llum
el va alliberar
i li va costar un munt!

El raig, molt agraït,
va convidar al peix
a la següent nit
a veure la lluna,
cóm rodona neix,
muntats sobre l'eix
d'una blanca espurna.

El peix espantat
quan arribà a l'espai
No puc respirar!
No tornaré mai!

I tant que et tornaré!
Va dir-li el bon raig
però, espera, que ve,
espera-t, que vaig!

Però que dius?
-digué el peixet-
Jo no tinc espera
Aquí, on tu vius,
jo em moro de pena.

Pero la Reina ve
i no vol que marxis,
diu que vol un peix
que emboliqui un feix
de raigs que la facin
brillar encara més.

I el peix treia fum,
plorava a la cel.la
de rajos de llum
veient des de dalt
un vaixell de vela.

L'aigua que plorava
semblava una pluja
i això va confondre
a la reina bruixa,
i tot d'una es va fondre
dins d'aquella dutxa.

I el peixet tornà
al bell fons del mar
i allà va explicar
que havia plorat
com un núvol gras,
per poder fer ploure
i després...marxar!






Deb


No hay comentarios: